Sidee gabadha loo bikro jabiyaa uguna macquulsan

Sidee gabadha loo bikro jabiyaa uguna macquulsan

Su’aasha:

Walaal waxaan rabaa inaan cilmi ahaan idiinkaga faa’ido hada waxaan ahay doob wali aan guursan waligiina gabar aan ka sineysan hadana sidee ugu fudud markaan gabar bikro ah, oo baadiye la iiga keenay la ii guuriyo qaabkeen u bilaabi karaa howsha waxaan mararka qaar ka fekeraa sidii aan ka yeeli lahaa arintaas marka wixii aqoon ah aad igu dhaantaan ila wadaaga.

Sidee gabadha loo bikro jabiyaa uguna macquulsan
Sidee gabadha loo bikro jabiyaa uguna macquulsan

Sidee gabadha loo bikro jabiyaa uguna macquulsan

Jawaabta:

Marka hore Allaha weyn oo sinada kaa ilaaliyay ku mahdi marka labaad sheekada ma aha muddada aay kaa qaadanayso inaad gabar ku bigrajabiso, arrinka waa sidee xaaskaaga aad uga dhigaysaa qofka nolo fiican ula qaadanayso.

Bigrada waxaa fiican inaad xoog loo adeegsanin, qofka inuu isku dayo xaaskiisa inuu aayar ugu galmoodo waxaana ugu mihimsan inuusan illaawin istiinka iyo sheekada macaan.

Ma aha klaiya howl dagaal ah galmada oo tartan lagu jiro immisaad ku bigrajabisay meeqa ayay kaa qaadatay sheekaadaas waa sheeko jahiili ah.

Waligaaga isku day in xaaskaaga ay ku faraxdo raaxada aad siinayso taasna waxaad ku gaari kartaa inaad isfahantaan aad saaxibo dhab ah noqotaan. diinta waxay ku fartay xaaskaaga inaad si wanaagsan kula dhaqanto taas waxay kasoo bilaabanaysaa habenka aqlgalka, Alle (SW) wuxuu yiri:

(وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ)

kulana Noolaada si Fiican

Raadraac

دواعي المحبة ومتعلقها
الداعي قد يراد به: الشعور الذي تتبعه الإرادة والميل، فذلك قائم بالمحب، وقد يراد به: السبب الذي لأجله وجدت المحبة، وتعلقت به، وذلك قائم بالمحبوب، ونحن نريد بالداعي: مجموع الأمرين، وهو ما قام بالمحبوب من الصفات التي تدعو إلى محبته، وما قام بالمحب من الشعور بها، والموافقة التي بين المحب والمحبوب، وهي الرابطة بينهما، وتسمى بين المخلوق والمخلوق: مناسبة وملاءمة.
فهاهنا ثلاثة أمور: وصف المحبوب وجماله، وشعور المحب به، والمناسبة، وهي العلاقة والملاءمة التي بين المحب والمحبوب، فمتى قويت الثلاثة وكملت؛ قويت المحبة واستحكمت، ونقصان المحبة وضعفها بحسب ضعف هذه الثلاثة أو نقصها، فمتى كان المحبوب في غاية الجمال، وشعور المحب بجماله أتم شعور، والمناسبة التي بين الروحين قوية؛ فذلك الحب اللازم الدائم، وقد يكون [26 أ] الجمال في نفسه ناقصا، لكن هو في عين المحب كامل فتكون قوة محبته بحسب ذلك الجمال عنده، فإن حبك الشيء يعمي ويصم، فلا يرى المحب أحدا أحسن من محبوبه. كما يحكى أن عزة دخلت على الحجاج فقال لها: يا عزة! والله ما أنت كما قال فيك كثير، فقالت: أيها الأمير إنه لم يرني بالعين التي رأيتني بها.
ولا ريب أن المحبوب أحلى في عين محبه، وأكبر في صدره من غيره، وقد أفصح بهذا القائل في قوله:
فو الله ما أدري أزيدت ملاحة … وحسنا على النسوان أم ليس لي عقل
وقد يكون الجمال موفرا، لكنه ناقص الشعور به، فتضعف محبته لذلك، فلو كشف له عن حقيقته لأسر قلبه.
ولهذا أمر النساء بستر وجوههن عن الرجال، فإن ظهور الوجه يسفر عن كمال المحاسن، فيقع الافتتان، ولهذا شرع للخاطب أن ينظر إلى المخطوبة، فإنه إذا شاهد حسنها وجمالها؛ كان ذلك أدعى إلى حصول المحبة والألفة بينهما

Nin 55 sano jir ah oo gabar 20 jir ah guursaday oo arintan ku sameeyay

You might also like
Leave A Reply

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More