Urka cagaha maxaa keeno maxaana lagu daaweeyaa
Bad smell of the feet, causes and treatment
Sida la og yahay dad badan ayaa ka sheegta urka ama shiirka cagaha oo aan loo adkaysan karin waxaa keeno sababo badan waxaa ugu muhimsan sababaha soo socda:
1- Dhididka xadka ka baxsan, waa xaalad jirka soo daayo dhidid badan marka qofka uu wax yar socdo ama shaqo qabto, dhididka badan wuxuu u badan yahay dumarka uurka leh iyo dadka soo qaangaaraya taasna sababa waxaa u ah hormuunka oo isbaddalaya, iyo dhididka ku haraya maqaarka, dhididka maqaarka ku jiro oo aan soo bixin wuxuu keenayaa bakteeriya ur badan oo keeni karta urka cagaha iyo meelo badan jirka ka mid ah
2- waxaa kaloo keenaya dhididka uraya kabaha ka sameysan maqaar aan dabiici ahayn, mararka qaarkooda maqaarka laga sameeyo kabaha waxaa ku jiro waxyaalo aan ahayn maqaar, oo lagu dhex darayo maqaarka kabaha laga sameeyo, sideoo kale sigsaanta aan ka sameysnayn waxyaalo fiican oo dabiici ah, marka qofka ku dhidido waxay keenayaan ur aad u daran, urkaas waxaa keenaya falgalka bagteeriyada ay la falgalayso dhididka iyo sigsaanta ama maqaarka, sigsaanta ka sameysan goodka dabiiciga ah dhididka ayay dhuuqaan marka qofka ma dareemayo wax ur ah.
waxaa lagaga badbaadi karaa in qofka xirto sigsaan oo dabiici ah, sidoo kale kabo leh nafis oo aan ahayn cub, sidoo kale inuu iska baddalo maalin kaste sigsaanta uu xiranayo
3- waxaa kaloo keenaya urka kabada ama sigsaanta nadaafad darada, qofka waxaa laga rabaa inuu nadaafadda ku dadaalo, cagaha inuu iska nadiifiyo, qofka muslinka arrintaas way u fududahay maxaayeelay shan jeer ayuu weysaysan karaa.
4- waxaa kaloo keeni kara urka lugaha ama cagaha walwalka qaarkii sidoo kale doowyinka qaarkooda ama isbaddalada hormuunka jirka.
si kaste ahaatee qofka hadduu raaco qaabkan lasoo sheegay wuuu ka adkaan karaa urka lugaha ama shiirka qurmuun ee ka dhasha kabaha
Daawada shiirka jirro miyay keentaa
وأما شرائط التطهير بالماء فمنها العدد في نجاسة غير مرئية عندنا، والجملة في ذلك أن النجاسة نوعان: حقيقية، وحكمية، ولا خلاف في أن النجاسة الحكمية – وهي الحدث والجناية – تزول بالغسل مرة واحدة، ولا يشترط فيها العدد.
وأما النجاسة الحقيقية فإن كانت غير مرئية، كالبول ونحوه، ذكر في ظاهر الرواية أنه لا تطهر إلا بالغسل ثلاثا، وعند الشافعي تطهر بالغسل مرة واحدة اعتبارا بالحدث، إلا في ولوغ الكلب في الإناء، فإنه لا يطهر إلا بالغسل سبعا إحداهن بالتراب بالحديث، وهو قول النبي – صلى الله عليه وسلم -: أنه قال: «إذا ولغ الكلب في إناء أحدكم فليغسله سبعا إحداهن بالتراب» .
(ولنا) ما روي عن النبي – صلى الله عليه وسلم – أنه قال: «يغسل الإناء من ولوغ الكلب ثلاثا» فقد أمر بالغسل ثلاثا، وإن كان ذلك غير مرئي وما رواه الشافعي فذلك عندما كان في ابتداء الإسلام؛ لقلع عادة الناس في الإلف بالكلاب، كما أمر بكسر الدنان ونهى عن الشرب في ظروف الخمر حين حرمت الخمر، فلما تركوا العادة أزال ذلك كما في الخمر، دل عليه ما روي في بعض الروايات: «فليغسله سبعا أولاهن بالتراب، أو أخراهن بالتراب» وفي بعضها: «وعفروا الثامنة بالتراب» وذلك غير واجب بالإجماع