Xaaska beenta badan ama naagta beenleyda ah oo ninkeeda beenta ku cabta waxay ku ridaysaa qoyskeeda meel xun.
Beenta diinta islaamka way reebtay qofka beenta badan waligiisa wuxuu ku noolaanaa walwal iyo cabsi.
Ninka iyo naagta marka ay is guursadaan waxaa la rabaa noloshooda inay ku salaysnaato run iyo daacadnimo.
Naagta marka ay tahay naag been badan waxay noqonaysaa naag tuug ah, maxaayeelay beenta iyo tuuganimada waa labo sifo isku xiran.
waxaa laga yaabaa caruurta inay ka bartaan been.
waxaa dhici karto ninkeeda biilka uu siiyo inay lacag kala baxdo oo marka ay dhahdo lacgtan walaalkay baa i siiyay.
waxaa laga yaabaa nin inay taleefan ku shukaansato oo ay dhahdo aniga waxaan ahay gabar ama garoob iyadoo nin leh oo la qabo.
beenta waxay fure u tahay xumaan oo dhan.
naagta beenta badan marka ugu dambeyso khalad weyn ayay galaysaa oo gurigeeda ku burburi karo.
Astaamaha xaaska beenta sheegta lagu garto waa iska cad yihiin marka kaste hadalkeeda ma saxna iskuma kalsoona walwal ayay ku jiraysaa, marka ninka su’aal weyddiiyo iyadoo si kale ah ayay ka jawaabaysaa.
waxaa laga yabaa iyadoo dhiigga caadada qabto ninkeeda inay been u sheegto ama iyadoo aan dhiigga qabin inay dhado aniga dhiig ayaa ii jooga. ama ninkeeda inay jacayl been ah u muujiso oo ay leedahay mar walbo aboowe waan ku jeclahay aboowe macaane iyadoo been ay tahay hadalkaas.
sidoo kale ninka inay dad kale ku dirto ama inay dumar isku dirto ama ninka iyo hooyadiisa ama walaashiisa inay isku dirto.
Dumarka beenta badan waa inaad ka fogaataa guri isqaba ayay gubi karaan beentooda siday u daran tahay awgeed.
gabar been badan amaan ma laha.
قد يرى الإنسان امرأة في ثيابها، فيتخايل له أنها أحسن من زوجته، أو يتصور بفكره المستحسنات، وفكره لا ينظر إلا إلى الحسن من المرأة، فيسعى في التزوج والتسري، فإذا حصل له مراده، لم يزل ينظر في العيوب الحاصلة، التي ما كان يتفكر فيها، فيمل، ويطلب شيئًا آخر، ولا يدري أن حصول أغراضه في الظاهر ربما اشتمل على محن، منها أن تكون الثانية لا دين لها، أو لا عقل، أو لا محبة لها، أو لا تدبير، فيفوت أكثر مما حصل!
وهذا المعنى هو الذي أوقع الزناة في الفواحش؛ لأنهم يجالسون المرأة حال استتار عيوبها عنهم، وظهور محاسنها، فتلذهم تلك الساعة، ثم ينتقلون إلى أخرى!
997- فيلعلم العاقل أن لا سبيل إلى حصول مراد تام، كما يريد، {وَلَسْتُمْ بِآخِذِيهِ إِلَّا أَنْ تُغْمِضُوا فِيهِ} [البقرة: 267] ، وما عيب نساء الدنيا بأحسن من قوله عز وجل: {وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ} [البقرة: 25] .
998- وذو الأنفة يأنف من الوسخ صورة، وعيب الخلق معنى، فليقنع بما باطنه الدين، وظاهره الستر والقناعة، فإنه يعيش مرفه السر، طيب القلب، ومتى استكثر؛ فإنما يستكثر من شغل قلبه، ورقة دينه
قال عمر بن الخطاب، رضي الله عنه: أستعيذوا بالله من شرار النساء وكونوا من خيارهن على حذر.قال عمرو الملك:
إن من غره النساء بود … بعد هند لجاهل مغرور
حلوة العين واللسان وفيها … كل شيء يجن فيه الضميروقال طفيل الغنوي:
إن النساء لأشجار تبين لنا … منهن مر، وبعض المر مأكول
إن النساء متى ينهين عن خلق … فإنه واقع لا بد مفعولوفي حديث المرفوع أن المرأة خلقت من ضلع عوجاء، فإن ذهبت تقومها كسرتها، فاستمع بها على عوج فيها
وكان أبو ذر الغفاري يقعد على منبر رسول الله، صلى الله عليه وسلم فينشده:
هي الضلع العوجاء لست تقيمها … ألا إن تقويم الضلوع انكسارها.
أيجمعن ضعفا واقتدارا على الفتى … أليس عجيبا ضعفها واقتدارها؟وفي الحديث شاوروهن وخالفوهن، فإن في خلافهن البركة.
قال علقمة بن عبدة:
فإن تسألوني بالنساء فإنني … بصير بأدواء النساء طبيب
إذا شاب رأس المرء أو قل ماله … فليس له في ودهن نصيبوقال آخر:
تمتع بها، ما ساعفتك، ولا تكن … جزوعا إذا بانت، فسوف تبين.
وإن هي أعطتك الليان فإنها، … لغيرك من طلابها ستلين؛
وخنها وإن كانت تفي لك، إنها … على قدم الأيام سوف تخون
وإن حلفت أن ليس تنقض عهدها، … فليس لمخضوب البنان يمين
وقال أبو عبيدة: حجت امرأة عجير السلولي معه، فأقبلت لا تطرق على شاب في الرفقة إلا وتكشف وجهها، فقال في ذلك:
أيا رب لا تغفر لعتمة ذنبها، … وإن لم يعاقبها العجير، فعاقب
حرام عليك الحج لا تطعمينه … إذا كان حج المسلمات الثوائبوقال أعرابي:
لا تكثري قولا منحتك ودنا، … فقولك هذا للفؤاد مريب،
تعدين ما أوليتني منك قابلا، … وللفارس العجلان منك نصيب؟