Site icon Daruur درور

Raaxada galmada sariirta iyo dhulka

Raaxada galmada sariirta iyo dhulka

Su’aasha:

Waxan maqlay raaxada galmada inay kala duwan tahay marka ay tahay sariirta iyo marka istaaga ama dhulka ama fadhiga, sidoo kale waxan maqlay raaxada foorarka ayaa ugu macan laakin dhib ayay u keentaa dumarka fadlan iga jahil bixiya.

Raaxada galmada sariirta iyo dhulka
Raaxada galmada sariirta iyo dhulka

Jawaabta:

Caadi ahaan dareenka raaxada galmada wuxuu u noqonayaa dhaqanka aqoonta ninka iyo naagta.

Qofka nolosha wax buu ka aaminaa marka uu soo qaangaarayo, hadalada uu dadka ka maqlayo oo la xiriira raaxada ninka iyo naagta ama quruxda jirka kaalin weyn ayay ka qaadanayaan dhismaha dareenka ninka ama naagta.

Inta badan dadka waxay ku sheekaystaan nolosha guurka ka dib gabdhaha iyo wiilashaba waxay ku sheekaystaan quruxda iyo raaxada sida ay tahay inta aysan waxaas arkin.

Qofka maskxadiisa markaas ayay qaadanaysaa waxyaalo badan oo la xiriira raxada ama macaanka laga helayo galmada.

Maka guud ahaan lama dhihi karo qaabkan ayaa raaxo badan qofba si buu ka helayaa, nin wuxuu rabaa jiif nin istaag nin fadhi nin foorar, sidoo kale dumarkana way ku kala duwan yihiin qaababka ay ka helaan.

Midda ah galmada foorarka dumarka way dhibtaa taas sax ma aha waa laga yaabaa naagaha qaar inay dhibsadaan laakin waa galmo dabiici ah, in kastoo qofka uu dareemayo luga xanuun marka uu qaloocan yahay ama uu si xun u taagan yahay.

Xadiis ayaa Bukhaari kusoo arooray oo sheegaya galmada foorarka waana kan xadiiska:

 

(كَانَتِ اليَهُودُ تَقُولُ: إذَا جَامعهَا مِن ورَائِهَا جَاءَ الوَلَدُ أحْوَلَ، فَنَزَلَتْ: (نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ))

(Yahuuda waxay dhihi jireen hadduu ninka naagtiisa gadaal kasoo maro (asoo farjiga galinaya) ilmaha waxay imaanayaan iyagoo weershe ah, waxaa soo degtay (Naagihiin waa beerihiina saad rabtaan ugu taga))

Laakin guud ahaan foorarsiga wax dhib ah ma laha.

المحبة لها آثار وتوابع ولوازم وأحكام، سواء كانت محمودة أو مذمومة، نافعة أو ضارة، من الوجد والذوق والحلاوة، والشوق والأنس، والاتصال بالمحبوب والقرب منه، والانفصال عنه والبعد عنه، والصد والهجران، والفرح والسرور، والبكاء والحزن، وغير ذلك من أحكامها ولوازمها.
والمحبة المحمودة: هي المحبة النافعة التي تجلب لصاحبها ما ينفعه في دنياه وآخرته، وهذه المحبة هي عنوان السعادة، والضارة: هي التي تجلب لصاحبها ما يضره في دنياه وآخرته، وهي عنوان الشقاوة.
ومعلوم أن الحي العاقل لا يختار محبة ما يضره ويشقيه، وإنما يصدر ذلك عن جهل وظلم، فإن النفس قد تهوى ما يضرها ولا ينفعها، وذلك من ظلم الإنسان لنفسه، إما بأن تكون جاهلة بحال محبوبها بأن تهوى الشيء وتحبه غير عالمة بما في محبته من المضرة،

وهذا حال من اتبع هواه بغير علم، وإما عالمة بما في محبته من الضرر لكن تؤثر هواها على علمها، وقد تتركب محبتها على أمرين:

اعتقاد فاسد، وهو مذموم، وهذا حال من اتبع الظن وما تهوى الأنفس، فلا تقع المحبة الفاسدة إلا من جهل أو اعتقاد فاسد أو هوى غالب، أو ما تركب من ذلك فأعان بعضه بعضا فتنفق شبهة وشهوة، شبهة يشتبه بها الحق بالباطل وتزين له أمر المحبوب، وشهوة تدعوه إلى حصوله، فيتساعد جيش الشبهة والشهوة على جيش العقل والإيمان، والغلبة لأقواهما.
وإذا عرف هذا فتوابع كل نوع من أنواع المحبة له حكم متبوعه،

فالمحبة النافعة المحمودة التي هي عنوان سعادة العبد وتوابعها كلها نافعة له، فحكمها حكم متبوعها، فإن بكى نفعه، وإن حزن نفعه، وإن فرح نفعه، وإن انقبض نفعه، وإن انبسط نفعه، فهو يتقلب في منازل المحبة وأحكامها في مزيد وربح وقوة.
والمحبة الضارة المذمومة، توابعها وآثارها كلها ضارة لصاحبها، مبعدة له من ربه، كيفما تقلب في آثارها ونزل في منازلها في خسارة وبعد.
وهذا شأن كل فعل تولد عن طاعة ومعصية، فكل ما تولد من الطاعة فهو زيادة لصاحبها وقربة،

وكل ما تولد عن المعصية فهو خسران لصاحبه وبعد،

قال تعالى: {ذلك بأنهم لا يصيبهم ظمأ ولا نصب ولا مخمصة في سبيل الله ولا يطئون موطئا يغيظ الكفار ولا ينالون من عدو نيلا إلا كتب لهم به عمل صالح إن الله لا يضيع أجر المحسنين – ولا ينفقون نفقة صغيرة ولا كبيرة ولا يقطعون واديا إلا كتب لهم ليجزيهم الله أحسن ما كانوا يعملون} [سورة التوبة: 120 – 121] .

فأخبر الله سبحانه في الآية الأولى: أن المتولد عن طاعتهم وأفعالهم يكتب به عمل صالح، وأخبر في الثانية: أن أعمالهم الصالحة التي باشروها تكتب لهم أنفسها، والفرق بينهما: أن الأول ليس من فعلهم، وإنما تولد عنه فكتب لهم به عمل صالح، والثاني نفس أعمالهم فكتب لهم.
فليتأمل قتيل المحبة هذا الفصل حق التأمل؛ ليعلم ما له وما عليه.
سيعلم يوم العرض أي بضاعة … أضاع وعند الوزن ما كان حصلا

Qaabka raaxada raga ugu jecelyihiin

Buuga raaxada guur ama buuga raaxada sariirta pdf waa laga heli karaa netka haddaad raadiso.

Exit mobile version