Akhriska sheekooyinka kacsiga leh waxa ay keenaan

Reading provocative stories is what they bring

Akhriska sheekooyinka kacsiga leh waxa ay keenaan

Waxaa laga digaa sheekooyinka kacsiga u keenaya raga iyo dumarka, waxaa la sheegay qofka markuu akhriyo sheeko galmo ku saabsan maskaxdiisa waxaa fariisanaya dareen la xiriira sheekada uu akhriyay, tasoo keenaysa inuu qofka kacsi dareemo uu marka xubnihiisa taranka ay sitaagaan oo dhiig kasoo buuxsamo markaas ay ka dhashaan wixii ka imaan lahaa o dhacaan ah, dhacaankaas oo loo yaqaano kuulato wuxuu kasoo horeeyaa biyaha manida ama shahwada, marka qofka sheekada ama qisada badsado waxaa dhacayo in mar maste uu yeesho dareen kacsi taas marka caafimaadkiisa uma fiican siiba qofka marka uu doob yahay.

Akhriska sheekooyinka kacsiga leh waxa ay keenaan
Akhriska sheekooyinka kacsiga leh waxa ay keenaan

waayo wuu rabaa inuu biyaha iska saaro ii siigo galo uu adeegsado gacanta asoo ka fikiraya sheekada raaxada leh uu akhriyay.
sheekooyinkaas waxaa kasii xun sawirada iyo filimada qaaqaawan kuaas waxay keenaan kacsi degdeg ah oo qofka ku xambaaraya inuu gacanta isaga keeno biyaha.

waxaaba dhici karta inuu sino ku dhaco waayo xumaanta waxay soo jiidaa xumaan.
taasna rag iyo dumarba way ku dhacaan.
haweenka iyo raga marka ay sheeko ama wax xun ay daawadaan way fakan karaan maskaxdana uma roona qofka inuu waxaas faraha la galo.
waxaa laga rabaa qofka inuu ilaaliyo dareenkiisa kacsi.

Shekada kacsiga leh ninka marka uu u barto wuxuu rabaa mar kaste inuu akhristo waxay usii jiidaysaa wax kasii daran.
sidoo kale gabadha marka iyada waxaas ay lugaha la gasho waxay keenaysaa inay kusii taraaraxdo.
waxay ku leedahay shaakada maskaxda saameyn weyn xaga kacsiga, shekoyinka marka ay ka buuxsamaan caqliga waxay abuuraan qaacido fikir dareen wata oo ninka ama naagta ay mar kaste fikirka ku haynayaan arimaha galmada iyo raaxada sariirta.
dad badan ayaa jira buugaag ka kahristay shekoyinka jacaylka iyo oo bad kale galay.

Waxyaalaha ay sheegaan shabakooyinka baarista internetka waa waxa ugu badan aya dadka raadiyaan.
ereyga ugu badan somalida ay raadiyaan waxaa sheeko wasmo la sheegay google iyo bing iyo yahoo laga dhex raadiyo kalmada wasmada waa ereyga ay aad u raadiyaan dhalinyarada siibada qaybta google sawirada

Akhriska sheekooyinka kacsiga leh dhib badan ayuu u keenaa dadka da’da yar waliba aan xaaska lahayn, sidoo kale qofka markuu dhegeysanayo sheeko wasmo cad aanqarin lahayn, sheekooyinka wasmada aan qariska lahayn ama buugaagta laga qoray in la akhriyo wax badan ayay qofka baddalaan.

 

Sida lagu garto xaaska qooqan

ومن المعلوم أنه ليس في عشق الصور مصلحة دينية ولا دنيوية، بل مفسدته الدينية والدنيوية أضعاف أضعاف ما يقدر فيه من المصلحة، وذلك من وجوه:
أحدها: الاشتغال بحب المخلوق وذكره عن حب الرب تعالى وذكره، فلا يجتمع في القلب هذا وهذا إلا ويقهر أحدهما الآخر، ويكون السلطان والغلبة له.
الثاني: عذاب قلبه به، فإن من أحب شيئا غير الله عذب به ولا بد، كما قيل:
فما في الأرض أشقى من محب … وإن وجد الهوى حلو المذاق
تراه باكيا في كل حين … مخافة فرقة أو لاشتياق
فيبكي إن نأوا شوقا إليهم … ويبكي إن دنوا خوف الفراق
فتسخن عينه عند الفراق … وتسخن عينه عند التلاقي
والعشق وإن استلذ به صاحبه، فهو أعظم من عذاب القلب.
الثالث: أن قلبه أسير قبضة غيره يسومه الهوان، ولكن لسكرته لا يشعر بمصابه، فقلبه كعصفورة في كف طفل يسومها حياض الردى، والطفل يلهو ويلعب، كما قال بعض هؤلاء:
ملكت فؤادي بالقطيعة والجفا … وأنت خلي البال تلهو وتلعب
فعيش العاشق عيش الأسير الموثق، وعيش الخلي عيش المسيب المطلق.
طليق برأي العين وهو أسير … عليل على قطب الهلاك يدور
وميت يرى في صورة الحي غاديا … وليس له حتى النشور نشور
أخو غمرات ضاع فيهن قلبه … فليس له حتى الممات حضور
الرابع: أنه يشتغل به عن مصالح دينه ودنياه، فليس شيء أضيع لمصالح الدين والدنيا من عشق الصور، أما مصالح الدين فإنها منوطة بلم شعث القلب وإقباله على الله، وعشق الصور أعظم شيء تشعيثا وتشتيتا له.
وأما مصالح الدنيا فهي تابعة في الحقيقة لمصالح الدين، فمن انفرطت عليه مصالح دينه وضاعت عليه، فمصالح دنياه أضيع وأضيع.
الخامس: أن آفات الدنيا والآخرة أسرع إلى عشاق الصور من النار في يابس الحطب، وسبب ذلك: أن القلب كلما قرب من العشق وقوي اتصاله به بعد من الله، فأبعد القلوب من الله قلوب عشاق الصور، وإذا بعد القلب من الله طرقته الآفات، وتولاه الشيطان من كل ناحية، واستولى عليه لم يدع أذى يمكنه إيصاله إليه إلا أوصله، فما الظن بقلب تمكن منه عدوه وأحرص الخلق على غيه وفساده، وبعد منه وليه، ومن لا سعادة له ولا فرح ولا سرور إلا بقربه وولايته؟
السادس: أنه إذا تمكن من القلب واستحكم وقوي سلطانه، أفسد الذهن، وأحدث الوسواس، وربما ألحق صاحبه بالمجانين الذين فسدت عقولهم فلا ينتفعون بها.
وأخبار العشاق في ذلك موجودة في مواضعها، بل بعضها مشاهد بالعيان، وأشرف ما في الإنسان عقله، وبه يتميز عن سائر الحيوانات، فإذا عدم عقله التحق بالحيوان البهيم، بل ربما كان حال الحيوان أصلح من حاله، وهل أذهب عقل مجنون ليلى وأضرابه إلا ذلك؟ وربما زاد جنونه على جنون غيره كما قيل:
قالوا جننت بمن تهوى فقلت لهم … العشق أعظم مما بالمجانين
العشق لا يستفيق الدهر صاحبه … وإنما يصرع المجنون في الحين
السابع: أنه ربما أفسد الحواس أو بعضها، إما إفسادا معنويا أو صوريا، أما الفساد المعنوي فهو تابع لفساد القلب، فإن القلب إذا فسد فسدت العين والأذن واللسان، فيرى القبيح حسنا منه ومن معشوقه كما في المسند مرفوعا: «حبك الشيء يعمي ويصم» فهو يعمي عين القلب عن رؤية مساوئ المحبوب وعيوبه، فلا ترى العين ذلك، ويصم أذنه عن الإصغاء إلى العدل فيه، فلا تسمع الأذن ذلك، والرغبات تستر العيوب، فالراغب في الشيء لا يرى عيوبه، حتى إذ زالت رغبته فيه أبصر عيوبه، فشدة الرغبة غشاوة على العين، تمنع من رؤية الشيء على ما هو به، كما قيل:
هويتك إذ عيني عليها غشاوة … فلما انجلت قطعت نفسي ألومها
والداخل في الشيء لا يرى عيوبه، والخارج منه الذي لم يدخل فيه لا يرى عيوبه، ولا يرى عيوبه إلا من دخل فيه، ثم خرج منه، ولهذا كان الصحابة الذين دخلوا في الإسلام بعد الكفر خيرا من الذين ولدوا في الإسلام

You might also like
Leave A Reply

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More