Naag daacad ah in la helo way adag tahay siiba samankan aan joogno.
naagaha hadda nool badankooda waa daneysteyaal oo raga dan ku guursada.
ninka marka uu helo naag daacad ah wuxuu helay wax aad u weyn noloshiisa.
naag daacad axaa lagu gartaa ninkeeda ayay wanaag la jeceshay hadalkiisana way qaadataa.
waxay ka shaqaysaa wanaagga gurigeeda, wax kaste guriga dhib u keenayana way ka fogaanaysaa.
ninkeeda ayay la tashanaysaa waligeeda haddii wax lasoo gudboonaadaan ninkeeda kama qarinayso.
hantida ninkeeda way u ilaalinaysaa caruurtana si fiican ayay u maamulaysaa.
jacaylka ninka ay u qabto waa mid camali ah ee ma aha mid sheegasho ah.
raaxada sariirtana aad bay ugu roon tahay seygeeda baanna uma sheegto.
naagaha xuxun way ka fogaataa sirta sariirtana banaanka uma bixiso.
naagtaas ayaa ku haboon in la guursado.
Amaanta dumarka iyo raaxada sariirta
من أراد السلامة ما عرف التكليف
971- ليس في الدنيا أبله ممن يريد معاملة الحق سبحانه على بلوغ الأغراض. فأين تكون البلوى إذن؟!
لا والله، لا بد من انعكاس المرادات، ومن توقف أجوبة السؤالات، ومن تشفي الأعداء في أوقات.
فأما من يريد أن تدوم له السلامة، والنصر على من يعاديه، والعافية من غير بلاء، فما عرف التكليف، ولا فهم التسليم.
أليس الرسول صلى الله عليه وسلم ينصر يوم بدر، ثم يجري عليه ما جرى يوم أحد؟! أليس يصد عن البيت ثم قهر بعد ذلك؟!
972- فلا بد من جيد ورديء، والجيد يوجب الشكر، والرديء يحرك إلى السؤال والدعاء؛ فإن امتنع الجواب، أريد نفوذ البلاء، والتسليم للقضاء.
وها هنا يبين الإيمان، ويظهر في التسليم جواهر الرجال. فإن تحقق التسليم باطنا وظاهرا، فذلك شأن الكامل. وإن وجد في الباطن انعصار من القضاء لا من المقضي -فإن الطبع لا بد أن ينفر من المؤذي؛ دل على ضعف المعرفة، فإن خرج الأمر إلى الاعتراض باللسان، فتلك حال الجهال، نعوذ بالله منها