Galmada kadaloobsiga dumarka iyo caafimaadka
Su’aasha:
SCW waanidin salaamay waxaan rabaa inaad iga jaahilbxisaan galmada kadaloobsiga dumarka waa maxay marka hore dhib miyay u keenaysaa ninka.
Jawaabta:
Kadaloobsiga waa la wada yaqaanaa waa fadhiga aan dabada dhulka dhigaynin qofka wuxuu ku tiirsanayaa lugihiisa.
Galmada kadaloobsiga waxaa laga wadaa naagta inay ninka oo dhabar dhabar u jiifa ka sare marto iyadaana shaqada qabanaysa.
Dad badan ayaa aaminsan qaabkan inuu dhib u keenaya ninka qoyaanka farjiga kasoo baxaya inuu ka galayo ibta taas waxaa sheegay dadkii hore waxaa ka mid ah caalimkii muslimiinta Ibnu alqayim.
teeda kale waxaa suurtagal ah ninka inuu geedka ka jabo marka ay naagta si kedis ah isugu tuurto oo uusan galin xuninta taranka.
Teeda kale naagta oo ninka ka saramayso waa inay haataa naag caato ah , dumarka buuran ma ku fiicna sheekadaas, sidoo kale naagta lugo xanuun ayay ka qaadaysaa galmada fadhiga noocaas ah marka ay ku daahdo waayo waxay ku tiirsanaysaa cagaheeda teeda kale dareenka galmada jirka oo dhan ayuu kiciyaa sidaa awgeed waxay noqonaysaa dhowr saacad kaddib qof jajabn oo lafaha ka xanuunaya.
guud ahaan galmada caadiga oo ninka haweeneyda ku kor seexanayo oo loo yaqaano galmada jiifka ayaa dadka u badan yihiin sidoo kale galmada istaaga waxay keenaysaa jir xanuun mararka qaarkii, midda foorarka iyaduna jilba xanuun ayay leedahay marka ay daahdo.
soomaalida waxay maahmaahdaa “kadaloobsi waa kuunto wadkeeda” taas waxay ula jeedaan qofka marka uu kadaloobsado dhuuso ayaa qabanayso marka soomaalida ma jecla fadhiga kadaloobka.
Qaabka raaxada raga ugu jecelyihiin
Badhidayda xadkay ka baxday maxaan ku yareeyaa
قول الله تبارك وتعالى: وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ [سورة البقرة:222]
وهذا هو معنى قوله تعالى: فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ أي: من حيث أمركم أن تعتزلوهن وهو مكان الحيض.ولهذا قال المفسرون: أُمِروا أن يأتوهن من حيث أمروا أن يعتزلوهن، ولا يعدوه إلى الدبر المنهي عنه في كل الأوقات. وبهذا تعلم متى كان الأمر ومكانه من كلام الله تعالى.وأما قوله تعالى: نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ… [سورة البقرة: 223].
قال القرطبي في تفسيره: ويباح الإتيان على كل حالة إذا كان الوطء في موضع الحرث: أي كيف شئتم من خلف ومن قدام وباركة ومستلقية…قالت اليهود: إن الرجل إذا أتى امرأته وهي مجبية جاء ولده أحول فنزلت: {نساؤكم حرث لكم فأتوا حرثكم أنى شئتم} [البقرة: 223] إن شاء مجبية وإن شاء غير مجبية إذا كان في صمام واحد