Site icon Daruur درور

Xaaska galmada foorarka maxay u diiddaa

Xaaska galmada foorarka maxay u diiddaa

Su’aasha:

asxabey waxan rabaa inan idin weydiyo su’aal oon dad toos loo weydin karin taso ah xaaskayga aad bay u diidaa galmada ama wasmada foorarka, taasoo aan ka wado isticmalka siilka ama cambarka, waxay igu dhahaysaa marka aan dhaho waa xalaal qabkan dumarka dhiloyinka ayaa sameeyo aniga ma ihi gabar dhilo ah ee waxan ahay xaaskaaga, waxay kaliga ogoshahay inaan ugu tago jiif kaliya ma garanayo sidii aan u fahansiin lahaa, qofna ma weydin karno marka ma jiran culimo xaaraan ka dhigay ninka inuu naagtiisa foorariyo diinta maxay ka qabtaa galmada foorarka sidoo kale caafimaadka dhib miyay u kentaa raaxada noocaas ah fadlan waxan rabaa inaad jawaab fican isoo siisaan mahadsanidin.

Xaaska galmada foorarka maxay u diiddaa
Xaaska galmada foorarka maxay u diiddaa

Jawaabta:

Galmada foorarka haddii aysan ahayn duburta dumarka futada haweenka waa xalaal ninka iyo naagtiisa, wax dhib ma jiro waxaa laga yaabaa xaaskaaga inay horay u maqashay qaabkaas inay sameeyaan dumarka xunxun, diin ahaan waa xalaal, xaga caafimaadka marka laga hadlo sidoo kale dhib ma laha, kaliya waxaa jira dumarka qaar dhawaaq oo dhuusada oo kale ayaa kasoo baxo xubinta taranka marka ninka uu foorar ugu tagyo, taasna waxaa keena aariyada gasha meesha, sidoo kale waxayna u badan tahay dumarka ilmaha dhalay, taas haweenka qaar waxay ku noqonaysaa arin laga xishdodo, ninkeeda oo waxaa ka maqlaya taas waxaa arin yaxyax u keenta

Xadiis ayaa kusoo arooray inay galmada foorarka aysan xaaraan ahayn, Naska xadiiska waa kan:

(كَانَتِ اليَهُودُ تَقُولُ: إذَا جَامعهَا مِن ورَائِهَا جَاءَ الوَلَدُ أحْوَلَ، فَنَزَلَتْ: (نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ))  رواه البخاري

(Yahuuda waxay dhihi jireen hadduu ninka  naagtiisa gadaal kasoo maro (asoo farjiga galinaya) ilmaha waxay imaanayaan iyagoo weershe ah, waxaa soo degtay (Naagihiin waa beerihiina saad rabtaan ugu taga))

Dumarka sababtay u diidaan galmada foorarka
Dumarka sababtay u diidaan galmada foorarka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رأيت ميل النفس إلى الشهوات زائدًا في المقدار، حتى إنها إذا مالت مالت بالقلب والعقل والذهن، فلا يكاد “المرء” ينتفع بشيء من النصح1! فصحت بها يومًا، وقد مالت بكليتها إلى شهوة: ويحك! قفي لحظة، أكلمك كلمات، ثم افعلي ما بدا لك! قالت: قل، أسمع. قلت: قد تقرر قلة ميلك إلى المباحات من الشهوات، وأما جل ميلك، فإلى2 المحرمات، وأنا أكشف لك عن الأمرين، فربما رأيت الحلوين مرين:
أما المباحات من الشهوات، فمطلقة لك، ولكن طريقها صعب: لأن المال قد يعجز عنها، والكسب قد لا يحصل معظمها، والوقت الشريف يذهب بذلك، ثم شغل القلب بها وقت التحصيل، وفي حالة الحصول، ويحذر3 الفوات، ثم ينغصها من النقص ما لا يخفى على مميز: إن كان مطعمًا، فالشبع يحدث آفات، وإن كان شخصًا، فالملل أو الفراق أو سوء الخلق، ثم ألذ النكاح أكثرة إيهانًا4 للبدن، إلى غير ذلك مما يطول شرحه.
وأما المحرمات، فتشتمل على ما أشرنا إليه من المباحات، وتزيد عليها بأنها آفة العرض، ومظنة5 عقاب الدنيا وفضيحتها، و [هناك] وعيد الآخرة، ثم الجزع كلما ذكرها التائب.
179- وفي قوة قهر الهوى لذة تزيد على كل لذة، ألا ترى إلى كل مغلوب بالهوى كيف يكون ذليلًا؛ لأنه قهر، بخلاف غالب الهوى؛ فإنه يكون قوي القلب عزيزًا؛ لأنه قهر؟!
180- فالحذر الحذر من رؤية المشتهى بعين الحسن، كما يرى اللص لذة أخذ المال من الحرز6، ولا يرى بعين فكره القطع7! وليفتح عين البصيرة، لتأمل العواقب، واستحالة اللذة نغصة، وانقلابها عن كونها لذة، إما لملل، أو لغيرة من الآفات، أو لانقطاعها بامتناع الحبيب، فتكون المعصية الأولى كلقمة تناولها جائع  وليتذكر الإنسان لذة قهر الهوى مع تأمل فوائد الصبر عنه، فمن وفق لذلك، كانت سلامته قريبة منه وبينا الفكر يجول في اجتلاب الطعام والشراب والكسوة، وينظر في صدد ذلك، وما يدخره لغده وسنته، اهتم بخروج الحدث، وتشاغل بالطهارة، ثم اهتم بخروج الفضلات المؤذية4، ومنها المني، فاحتاج إلى النكاح، فعلم أنه لا يصح إلا باكتساب كسب الدنيا، فتفكر في ذلك، وعمل بمقتضاه واعلم -وفقك الله تعالى- أن البدن كالمطية، ولا بد من علف المطية، والاهتمام به، فإذا أهملت ذلك، كان سببًا لوقوفك عن السير.
وقد رئي سلمان رضي الله عنه يحمل طعامًا على عاتقه، فقيل له: أتفعل هذا وأنت صاحب رسول الله صلى الله عليه وسلم؟! فقال: إن النفس إذا أحرزت قوتها، اطمأنت.
وقال سفيان الثوري: إذا حصلت قوت شهر، فتعبد

Sababta ay u xanaaqdo xaaska xiliga sariirta

Exit mobile version